For Distribution to CPs

The Leveson Inquiry

EXHIBIT “CB2” OF THE
WITNESS STATEMENT OF CHERIE BLAIR

MOD400004759



For Distribution to CPs

Paul Dacre - The Editor

Atkins Solicitors

The Daily Mail

) Hayrnarket House
Northcliffe House 28-29 Haymiarket
2 Derry Street London SWTY 45p
Kensington 1. 020 7321 2600
London W8 STT 1. 020 7321 2700

vavw. atkanssolicitors.com

By Fax and Post

OurRef: |

4 May 2007
STRICTLY PRIVATE AND CONFIDENTIAL
NOT FOR PUBLICATION
Dear Sir
Cherie Blair

As you are aware, we act for Cherie Blair.

We write in relation to the Richard Littlejohn column at page 17 of your publication of 16 March
and, in particular, the section entitied “A get-out-of-jail free Cherie card. Wicked!”. The text of
that section is set out below:

“THE WICKED WITCH hos weighed in on the side of those in the Leftwing legal
establishment who are determined to keep criminals out of jail.

She’s backing something called “restorative justice”. In essence, this means that anyone
guilty of violence, sexuol assoult, robbery or theft can avoid a prison sentence if they
agree to meet their victim and apologise. So that’s all right then.

Even if you batter an old lody holf to death, just so long as you say sorry afterwards you
won’t have to do any porridge.

This dangerous nonsense is gather currency in the “criminal justice” community, despite
pilot studies showing it doesn’t prevent its beneficiaries reoffending.

Hardened criminals will say anything to avoid jail. They don’t mean it,

That’s why prison is the best place for them.

Partners:
Graham Atkins
Robert Dellove

Leoulated Uy the
SAAors Pogulstion cihont;

MOD400004760



For Distribution to CPs

Page 2

4 May 2007

Paul Dacre- Editor
The Daily Mail

Have you noticed that this leniency would apply only to those convicted of what most of
us would consider very serious crimes?

Don’t you think you’ll be let off a fine if you say sorry for doing 34mph in a 30mph limit,
parking on a yellow line, forgetting to pay your congestion charge or putting the wrong
kind of rubbish in the wrong sack. Only yesterday, we learned that even people fined for
letting their dogs foul the footpath are going to be forced to provide DNA samples.

You might have thought a passionate “yuman rites” lawyer would be leading the charge
against this outrage.

And if the WW is so keen on apologies, when is she going to ask her husband to say sorry
for all the crimes he’s committed against the British people — including selling honours
for cash and taking us to war on the basis of a dodgy dossier cobbled together off the

net?
As Yates of the Yard closes in, an apology might be all that keeps Blair out of jail.”

This article is a gross distortion of our client’s views. The clear meaning given to this article is
that our client considers that the most serious dangerous and offensive criminals should not be
sent to prison if they simply apologise to their victims. This is harmful and defamatory of
anybody in a high-profile position, but particularly so in light of our client’s role not only as a
Queen’s Counsel but also as a Part-Time Judge.

We can only assume that Mr Littlejohn is basing his deliberately inaccurate, distorted and poorly
informed article on the talk our client gave as part of Radio 4’s Lent Talks season. If this is the
case, then we wonder whether Mr Littlejohn actually heard the talk at all or simply found out
about its subject-matter and invented the remainder to continue his relentless personal attacks
on our client, If he had taken the time to listen, he would have heard our client say “And it’s
right and proper that tough sentences are handed down in Court for serious crimes or persistent
offenders. Imprisonment shows society’s disgust at their actions and help protect the public by
keeping criminals off the streets”. And “It’s not appropriate to hold such meetings where the
offender continues denying his guilt. And even where he has admitted his wrongdoing, he may
still approach o meeting with his victim with little sense of remorse, wanting to deny
responsibility or to claim mitigating circumstances” and “We should consider using such
programmes routinely for crimes such as assault, robbery and stealing — in addition, where
appropriate, to prison or other sentences”. In the talk the listener is left in absolutely no doubt
that our client’s view is restorative justice is part of the judicial process and should be used in
addition to existing forms of punishment, including prison. Indeed, our client highlights the fact
repeatedly that restorative justice is as much, if not more, about helping victims of crime as it is
about aiming to reform the criminal.

MOD400004761



For Distribution to CPs

Page3

4 May 2007

Paul Dacre- Editor
The Daily Mail

As we expect you are aware, our client wrote to you on 19 March setting out her complaint with
regards to Mr Littlejohn’s article. This was replied to by Robin Esser on 22 March. However, Mr
Esser's response is wholly inadeqguate considering the nature of the attack by Mr Littlejohn. Itis
disingenuous of Mr Esser to suggest that Mr Littlejohn did no more than say that our client was
allying herself with those who advocate restorative justice and that these advocates believe that
restorative justice is “alternative approaches to [the] penal sentences” and that “its main aim is
to find solutions other than jail”. This is certainly not the view of the vast majority of those in
favour of restorative justice and whilst we have no doubt you can find an extremist whose views
do reflect this, the impression left by Mr Littlejohn’s article is that this is not only the view of the
majority, but that of our client in particular.

Mr Littlejohn’s article is yet another in a long list of rather pathetic and bitter attempts to
undermine our client to your very substantial readership, something your organisation plainly
condones. It is at best a flagrant and serious breach of Part 1 of the Press Complaints
Commission’s Code providing as it does both misleading and distorted information in relation to
our client’s views. We take the view it is also a serious libel of our client and any failure to
provide immediate reparation to our

client’s reputation as set out below will result in our instructing Counsel to deal with this matter
further.

To resolve this matter immediately, we require an immediate and unequivocal Apology
published in Mr Littlejohn’s section above the fold of the wording set out below:

“Cherie Bigir — An Apology

In my column of 16 March, 1 indicated that Mrs Blair took the view that criminals,
including serious offenders, should not be sent to prison but simply apologise for their
crimes to the victims. | accept now that this is a gross distortion of Mrs Blair’s views and
apologise to her for attributing false views to her. A true indication of Mrs Blair's
position in this regard is set out in her letter to this paper on page [ ] of this edition.”

We then require you to publish an un-edited letter from our client setting out her true views,
damages, and pay this firm'’s legal fees for dealing with this matter which are currently £1,275

plus VAT, Finally, we require from you an undertaking not to repeat or make similar defamatory
statements about our client in the future.

We look forward to your confirmation agreement to the above as a matter of urgency.

Yours faithfully

Atkins

MOD400004762



For Distribution to CPs

Paut Dacre - The Editor
The Dady Mail
Northoliffe House

2 Derry Street
Kensington

London WEB 8TT

By Fax and Post

Our Ref
23 May 2007
~NOT FOR PUBLICATION
Dear S¢
Cherie Blair

As you are pware, we act for Cherie Bilair,

We write i relation {0 your arlicle on page 10 of the Dadly Mad dated Moaday, 14 May under the
headline “BBC Splashes £100,000 on Cherie: The Documentary” by Gordon Rayner.

The: articte reads as follows:

“The BBC & to sperd an estimaled £100,000 of cence-payers’ mioney on & documentary
ghout Cherie Blaie's tirme o Dovening Street.

Although nonmally fiercely protective of her peteacy, Mrs Blair has allowed a crew access
fo No 10 and been Iollowed by cameras on povate tnps in the UK aod abroad for four
months

Presenter Fiona Bruce hag oven {raded the Prme Minister's wite as far as Rwanda lor
thes hiourdong refrospective.

Such a documentary is normally reserved for oudgody premvers, and crtics last might
guestionsd why the BBC felf the need fo commission the show .

The programme is being made by adependent production company Lion Television,
which is belind the reality TV show Castawsy. Duriog & Bip to Africs in February and
March, Mrs Blair gave o speech al the Women Parlamentanans infermationat Cmfemnm
in Rwanda - despite not being & parfiamenianan.

Then she travelled to Tanzania snd Ugenda, whete she allended the launches of
schemes o help support women it Business.

Insiders say Mrs Blair has lived up to her nickname of “Chenie Anfoinette” duning fiming,
with crew members mocking her “regal” behaviour behing her back

One told the Mad At imes Mrs Blair was absolutely Bdolerable

MOD400004763



For Distribution to CPs

Page &

23 May 2007

Pau! Dacre — The Editor
The Daily Mail

Turing mwelings with Afncan presidents and mnistors she was fregling them as equals,
as i she was a Prime Minister herseff.’

Mrs Blair was greeted like 8§ visiting head of stale, with a recephion at the British High
Commussioners 1esidence in Tanzania ard a meeting with Rwandan peesident Paul
Kagame.

The BBC crew only mel up with ber lor two days & Rwanda, when Miss Bruce was
reportedly banned from following Mrs Blair ito & meeting with the FPresident. much fo the
prasenter’s displeasurs.”

in the context of the anicle as a whole, the clear suggestion conveyed 10 your readership was thal
during the course of making the TV documentary about her tip to Tanzania and Uganda, our client
behaved in such a ludicrously high-handed and deeply offensive marmer fowards the crew, falsely
assuming aws and graces. thal she justifisbly incurred the hatred and rdicule of the highly
professional with whom she worked, such as the well-known presenter Fiona Bruce

This is completely untrue, as well as seriously defamatory of owr client. By way of example, we
attach a letter from Fiona Bruce sent (0 our client immmedialely after seeing the articie in which Ms
Bruce confirms that this suggestion is entirely faise.

in the absence of your immediale agreement 1o,

{al publish & full and proper apology and refraction {n terms io be agreed with us m
advance);

(b} your proposals for damages for iibel;

()] undertake not lo repeat these sllegations, and

{d} reimburse our client for the legal costs she has been forved 10 Incur as @ resull.

We anticipate instructions to issue proceedings forthwith without further notice 1o yourselves.
We look forward to your confomation that our proposal & accepted in order for us 1o provide you
with the wording o the apology. In the meantime, please give us your immediate assurance thal

your organisation and Mr Rayner will retain all relevant documents, recordings, notes, memoranda
and draffs in relation to this article for the purpose of disclosue in due course.

We look forward to heanng from you as a matier of urgency.

MOD400004764



For Distribution to CPs

Paul Dacre - The Editor

The Daily Mail
Northcliffe House Atkins Solicitors
2 Derry Street Haymarket House

R 28-29 Haymarket
fg:;’::t\:;; stT London SW1Y 4sp

1. 020 7321 2600
By Fax and Post f. D20 7321 2700
Our Ref‘ D W\‘JV‘l.atkinSSO!iCitOTS,COm‘
21 December 2007
STRICTLY PRIVATE AND CONFIDENTIAL
NOT FOR PUBLICATION

Dear Sir

Cherie Blair ~ Daily Mail, 11 December 2007

We represent Cherie Blair and write in respect of an article written by Richard Kay and pubiished on page
41 of the Daily Mail of 11 December 2007, entitled “Cherie and the Peace Makers...”

Amongst the familiar vitriol, the contents of which are in farge part denied, it was stated that our client
“has been staying with Blair in his suite at the exclusive Jerusafem hotel, the American Colony....”. This is

untrue.

Of most concern is the fact that the article gives the clear impression that our client had no genuine
reason to be in Israel save to stay with Mr Blair whilst he works for the Middle East Quartet, at the latter’s
expense. This is both false and defamatory of our client.

The true situation was that our client and Mr Blair were not even in Israel at the same time and she
stayed at another lerusalem hotel, not “in his suite” as referred to above. if they were in Jerusalem at the
same time then we imagine that the Daily Mail would have a good deal to say if they did not stay at the

same hotel,

Prior to publication of this article your journalists spoke to the Portland Trust and could have contacted
our client, making it possible to establish the truth regarding the logistics of our client’s visit to Israel, It
appears, regrettably, that your publication cannot help over-stepping the mark to pour scorn on our client
at every opportunity, whether the “story” is true or false.

As_a result, we expect your immediate proposals to compensate our client for the damage to her
reputation caused by this article; payment of her legal costs in full; an Apology (terms and prominence to
be agreed with us in advance); and an Undertaking not to repeat this or any similar defamatory material.

We look forward to your urgent response.

Yours faithfully

Atkins

Partners:
Grahar Atking
Robert Deliow

Fegulated by the
Sty Reguiahon Aithei,

MOD400004765


http://www.atkinssolicitors.com

For Distribution to CPs

atkins

Paul Dacte - The Editor
The Daily Mail
Northeliffe House

2 Derry Street
Kensington

London W8 5TT

By Fax and Post

Qur Ref.

11 February 2008

STRICTLY PRIVATE AND CONFIDENTIAL
NOT FOR PUBLICATION

We represent Tony and Cherie Blair and write in relation to the above-referenced article.

This is yet another in a very long list of gratuitously insulling, offensive and inaccurate articles which
your organisation chooses {0 publish (o undermine our clients.

Our clients did not “queue-jump” at all.  The truth of the siuation is that our client was speaking at
the Intemational Bar Association Conference in November of last year and test drives were offered
{o those attending. Mrs Blair gave her delails and was recently offered such a test drive. it is as
simple as that. We are also informed that Hilary Coffman spoke: 1o Jaguer to confirm that this was
the situation and that such information was passed on {0 your newspaper, as well as to the Evening
Standard

More damaging and hurtful to our clienls s the incorect and wholly invented suggestion that
*insiders™ had told you that car may ultimately be for Evan Blair. Yet again, this is a deliberate and
insulting personal altack on our clients and will not be tolerated. The fact that Euan lives in the US
is besides the point

Of course this article contravenes the PCC Code of Practice. We expect an Apology in terms o be
agreed with us in advance o be published in your newspaper, for you to remove this article from
your databases and libraries, and to pay our client’s legal costs in dealing with this matter

Once we have your agreement o this in principle. we shall send you the appropriate wording.

We look forward to hearing fromy you as a matter of urgency.

Al v Lo Sk s oEY:

MOD400004766



For Distribution to CPs

1NS

Paul Dacre - The Editor

The Daily Mail Atkins Solicitors
Northcliffe House Haymarket House
2 Derry Street 28-29 Haymarket
Kensington London SW1Y 45P

ndon W8 5TT 1. 020 7321 2600
;o Fix and Post f. 020 7321 2700
By raxandrost .

v, atkinssolicitors.com

Our Ref:
3 March 2008

STRICTLY PRIVATE AND CONFIDENTIAL
NOT FOR PUBLICATION

Dear Sir

Cherie Blair

Dail Mail 28 February 2008

We write in respect of an article entitled “F'm a Celebrity Skivvy ... Get Me Out of Here: What it’s really
like working for the stars?".

In that article, you have an interview with Nicky Brockhouse who is a personal trainer who claims to have
worked with our client, Cherie Blair.

As far as our client is aware, she has never met this man let alone been trained by him, Not only that, we
have evidence from the man who worked at Holmes Place and he also confirms that this man never

wotked there,

Perhaps you could speak to Mr Brockhouse and attempt to ascertain whether or not you consider he is
being honest in relation to this article. In the meantime, we should like you to make a note on your
databases and libraries and remove this article from the internet.

Once we have the further information from you, we shall discuss the possible remedies available to our
client.

We look forward to hearing from you as a matter of urgency.

Yours faithfully

Atkins

Partners:

Graham Atking

Robert Dellowy

Frgulitai by e

St ook hon 8 athond,

MOD400004767



atkins

Paul Dacre - The Editor
The Daily Mail
Northcliffe House

2 Derry Street
Kensington

London W8 517

By Fax and Post

Our Ref.

10 March 2008

STRICTLY PRIVATE AND CONFIDENTIAL
NOT FOR PUBLICATION

Dear Sir

Cherie Blair
Dail Mail 29 February 2008

We write in relation o & Richard Kay article of 29 Febsuary 2008 entilled "A Cherie-picked

takeway’.

Once again you have seen fit o breach the Press Complainis Commission Code of Practce
painting an inaccurate and distoried view of the fact that our client occasionally has Halian food
delivered by her locat restaurant.  Of course, this story in dsell would not be as interesting to your
readership if # was not sensationalised by the first paragraph of this lefter which is nothing more

than invention

We should fike you to mark on your databases and libranes that there has been a compiaind made

about this aricle.

Yours faithfully

MOD400004768



For Distribution to CPs

atkins

FAQ Veronica Wadiey
Editor

The Evening Standard
Northcliffe House

2 Derry Street

London

W8 51T

By post and fax

Our Ref.

18 March 2008
STRICTLY PRIVATE AND CONFIDENTIAL
NOT FOR PUBLICATION
Dear Sirs
Euan Blair

We represent Euan Blair and write further fo your “Londoner’s Diary” piece dated Thursday, 13
March 2008 entitied "Euan the Hawk Fancier”

This article is full of inaccuracies and is damaging fo our client.

Firstly. and most importantly, the arlicle 1s based on a substantial faisehood ie. that Euan Blai
worked in Washington DC as an intern for “Republican polificians rather than Democrats ..~ As
was clear at the time. and should have been particularly clear to anyone researching the article
compigined of, our client worked as an intern for both Democrats and Republicans.

We are siso offended by the fact that you fake gquotes from “a friend” rather than atiempling to
contact our client directly. Furthermore, the “friend” states that because our client has shown
support for the irag War, & means that he has more in common with: the Repubiicans than the
Democrats. We wonder what Hitlary Clinton would think of this staterment.

We also find offensive the picture of ouwr client next to Governor Amold Schwarzenegger stating
"Republican allegiances: Euan Blair and California Governor Amie Schwarzenegger

The bollom fine is that this article is a pooriy-resesrched persona!l attack on our chient. It is
inaccurate and misleading, and based on a fotally faise premise. In the circumsiances, we expect
an immediate Apology (in terms to be agreed) to be published in your rewspaper; the arficle to be
removed from databases and libraries, an underiaking not to repeatl this allegation, ant a
contribution to our client's legal costs in the sum of £450 plus VAT,

We look forward to hearing from you as a matter of urgency.

LV} P AN

Atkins

MOD400004769



For Distribution to CPs

atkins

FAQO Doug Wiiis
Managing Editor

The Evening Standard
Northcliffe House

2 Derry Street

London

W8 5TT

By post and fax

Our Ref

20 March 2008
STRICTLY PRIVATE AND CONFIDENTIAL
NOT FOR PUBLICATION
Dear Mr Wills

Evening Standard City Diary - 11 March 2008

We act for Cherie Biair and write in relation to a Diary piece last week where vou said that our client
went to “her favourite restaurant, Maroush, with some acquaintances and special branch heavies
and had trouble paying with her credit card” We would ke to point ous that our client was having
funch with Sue Geddes and two other friends to celebrate Ms Geddes' MBE. There was no Special
Branch present. Furthermore, it was our client's second wis? to this restsurant and there was a

problem with thee credit card machine and not with cur client’s card.

Given the fact that almost gl of your ardicle is inaccurate and distoried, we should bke your proposal
io afleviate the embarrassment to our client and to correct these falsehoods.

We ook forward to hearing from you as a matter of urgency.

y

MOD400004770



For Distribution to CPs

atkins

Sksrs Sobsators

For the Attention of Peter Wnght
Editor

The Mail on Sunday

Northeliffe House

2 Derry Sireet

Kensington

London WEB 5TT

Our Ref

20 June 2008

o

NOT FOR PUBLICATION

Dear Sirs
Cherie Blair
We act for Euan Blas

Owr client is a private individual. He does not hold any public or official office, nor does he court
publicty for or discuss details of his private iife

We wiite in relation to an arficle which appeared in the Mail on Sunday of 15 June 2008 entitied
“Mystery of Euan Blair's £550,000 bachelor flat — Bought two weeks before he starts his first ever
sob " ("the Article”)

The Article reports a number of details relating to owr client’s private ife, and in particular tus
{sleged) purchase of a property in Islington, hus (alleged) salary and the size of the mortgage which
heis oblaining. It is also clear from the Adicle that you have been monioring our client's
movernents (Cspotied entenng and lsaving the fiat m fashionable slngion”, "Evan was fust seen &8¢
flat  last month” sfc) and the Adicle even containg a long-lens photograph of our chient and “a
fnend”, captioned as “Euan Blair and friend lsaving the £550 000 fist he is buying in Islington.”

This information {the fruth of which is irrelevant and nof & matfer upon which we intend to comment)
is abviously private and our client is enfitied for it to remain so. There is no legitimate interest (as
ppposed to public curiosity) in publishing such information. We can only assume that the reason
why {his has been done is because our client is one of the chidren of the former Prime Minister. As
you are well aware, the fact that an individual may be the child of a high-profile individual in no way
justifies publication of private or confidential information. This infringement of our chent’s right to
respect for his private Ife, family and home is enfirely unwarranted.

In the circumstances, we require an Apology. an Undertaking not (o repeat any of these private
details, a sum in the way of damages on which we will take a view depending on the balance of
your response, and our client's costs to be paid in full, which are currently £800 + vat. All of our
chient's rights are expressly reserved, including lodgmng 2 complaint fo the PCC whose Code you
have breached by publistung the Article.

MOD400004771



For Distribution to CPs

20 June 2008

For the Attention of Peter Wright
The Mai On Sunday

Page 2

We look forward to hearing from you as a matter of urgency

MOD400004772



For Distribution to CPs

1ns

FAO Doug Wills Atkins Solicitors
Managing Editor Haymarket House

The Evening Standard : 28-25 Hayrnarket
Northcliffe House London SW1Y 45p

2 Derry Street 1 020 7321 2600
London f 020 7321 2700

W8 5TT www.atkinssalicitors.com

By post and fax

Our Ref: DIG/cm

4 july 2008

STRICTLY PRIVATE AND CONFIDENTIAL
NOT FOR PUBLICATION

Dear Mr Wills

Cherie Blair - Evening Standard - 30 June 2008
As you are aware, we act for Cherie Blair.

We write in relation to the Diary article that appeared in the Evening Standard on 30 June 2008 entitled
“Cherie Lowers the Tone with Garish Artwork” ("the Article”).

The Article makes a number of statements about our ciient’s personal life that are, quite simply,
completely incorrect. In particular, our client has not commissioned a wall tapestry of any kind to be
displayed her in South Pavilion or anywhere else. Accordingly any related information about the tapestry,
including size, subject matter and place of manufacture cannot be and are not true or correct.

In addition, Mr Blair did not last year, or at any other time, escape to the house of Matthew Freud to
avoid Martha Greene. The reality of the situation was that building work Mr Blair's new office had not
been completed and he had to find alternative work space whilst this was angoing. Office space at Mr
Freud's house served this purpose.

it is quite clear that you can have no defence to publishing such a baseless and faise article. Itis especially
notable that you made no attempt to contact our client or her representatives to seek their response
instead choosing to rely upon the supposed “rumours” that you claim are circulating. The prominence of
the piece, the headline and complete lack of any viable supporting information within it indicate this piece
served no real purpose other than as an attempt to attack or undermine our client,

In light of the unfounded nature of this article our client is understandably annoyed and minded to
commence legal action against you and/or complain to the PCC as appropriate. In order to avoid this
action, and the expense that comes with it, we require the immediate publication by you of an Apology
and clarification in wording to be agreed. This is to be published on the Diary page of your newspaper.
Additionally we expect an undertaking not to repeat any of these incarrect claims, your confirmation that
a note has been placed in your electronic and hard databases setting out these claims are incorrect and
our client’s costs to date to be paid in full, these are currently £750 plus VAT.

Partners:
Graham Atkins
Robert Dellrw

seoulited b, the
ool ey ?~.:3 Aabon A phigrty

MOD400004773


http://www.atkinssolicitots.com

For Distribution to CPs

Page 2
4 July 2008
Doug Wills

All of our client’s rights are expressly reserved. Please confirm that you will keep all documents,
attendance notes, drafts, memaranda and other information relating to this Diary entry pending legal
action.

We look forward to hearing from you by return.

Yours faithfully

Atkins

MOD400004774



For Distribution to CPs
AtKINS

Paul Dacre - The Editor
The Daily Mail
Northoliffe House

2 Derry Street
Kensington

London WB 5TT

By Fax and Post

Our Ref

§ October 2008

STRICTLY PRIVATE AND CONFIDENTIAL
NOT FOR PUBLICATION

Dear Sir

The Blair Family ~ Infringement of Privacy
We represent fhe Rt Honourable Tony Blair, his wife Cherie arif their family.

it has been brought to our sttention that photographers from your crganisation were adjacent to
thewr Buckinghamshire home earlier today, taking photographs of the delivery of cestain items o
their property

We are informed that the police have been in contact with our client and provided mfcrmation to
suggest that these photographers are from your newspaper. It appears that they are trying to take
photographs with long lenses from locations that would not be possible 1o get to as a member of the
public. This is guite unaccepiable conduct.

It is quite clear that this i a further invasion of privacy and your photographers should be removed
from the vicinity of their hame. Mr Blair is no fonger the Prime Minister and our clients g entited
to a private ife, thus what they choose to do with or at their home is nobody’'s business.

This behaviour — and any subsequent publication of such pictures « is a clear and biatard breach of
the Press Complaints Commission Code of Practice and we are instructed o take the relevang iegal
action if required.

We look forward to heasing from you as a matier of urgency
"

Atkins

MOD400004775



For Distribution to CPs
t @

Paut Dacre - The Editor
The Daily Mail
Northcliffe House

2 Derny Street
Kensington

London W8 5717

By Fax and Post

Qur Ref:

28 October 2008

STRICTLY PRIVATE AND CONFIDENTIAL
NOT FOR PUBLICATION

Dear Sir

Daily Mail - 25 October 2008

We represent Cherie Blair and write in resped! of an aricle written by your jowrnalist, Kate Nicholl,
published by your newspaper on 25 Dctober 2008 entitied "No Credit Crunch for Cherie who
Earns £68,000 in a Week™.

This article is either pure fabrication or your journalist has failed 1o underiake even the most basic
research.

The truth of this matter is that our client did not earn £68,000 in a week on 8 feciure tour of
America  She was underiaking her confractual obligations in relation fo the publication of her
recent autobiography and spoke at four different venues as part of 8 four (o promote this book. No
payment was received for any of these engagements

This is an embanassing error, and yet another in g very long line of unfounded allegations made
against our client. As a result, we require an immediate in the foliowing terms.

‘Cherie Blair - Correction

in our article of 25 October 2008 enlitled “No Credit crunch for Cherie
who Earns £68,000 in a2 Week™, we stated that Cherie Blair had made
£68.000 in one week spesking on a lecture tour in the Uniled Statey. We
should like to make & clear that there was no truth in this suggestion, and
in fact Mrs Blair was nol paid for any of these four engagements which
were part of her contractual obligations 1o promole her recent
autobiography in the United States.”

MOD400004776



For Distribution to CPs

We should alsoe ke you to mark on your databases and libranes that you have had 8 complain
sbout this article and an underiaking not to repeat the same. We alsc expect our chient's legal fees
in the sum of £575 plus VAT to be covered by your organisation. If this proposal is not agreed, we
shall proceed to litigation and/or (o the PCC without further delay.

We look forward to heanng from you a8s a matter of urgancy.

Yours fanhfully

tin

MOD400004777



For Distribution to CPs

atkinsthomson

Paul Dacre Atkiors TRomson Sobd

Editor

The Daily Maii
Northcliffe House
2 Derry Street
Kensington
London W8 51T

By Fax and Post

Qur Ref{ ‘

28 September 2009

NOT FOR PQBLKZATION

Dear Sirs

Daily Mail - 5 September 2009
As you are aware, we act for Tony and Cherie Blair.

Woe write in relation to the article by Neil Sears published in the Daily Mail newspaper on &
September 2009, entitied “The Blairs are caught breaking planning rules {ogoain}).” The article
was also published online at the URL www.dailymail.co.uk/news/article-1211335/The-Blairs-
caught-breaking-planning-rules-again.htmi .

The article says:

“He was o lawyer, then Prime Minister. She is o judge. SO you might expect Tony ond Cherie
Blair to abide by the laws of the fand.

But, after complaints from neighbours, the pair were found to have broken plonsing rules - and
not for the first time.

it emerged lost night that they were cought using a residentiol dwelling as o busy office
without applying for permission to do so.

Their locol council investigoted when neighbours complained about the disruption they were
causing, and could have instigated action that car lead to a criminal prosecution ond a
£20,000 fine.

That shame was averted only when the Blairs admitted what they were up to, and stopped
using the house as an office.

ST EFEY B

MOD400004778

oY


http://www.daiivfnaii.co.uk/new5/article-1211335/The-8lair$-caueht-breakine-Dlannine-rules-again.html
http://www.daiivfnaii.co.uk/new5/article-1211335/The-8lair$-caueht-breakine-Dlannine-rules-again.html

For Distribution to CPs

Page 2

28 September 2009
Paul Dacre

Editor

The Daily Mail

It is only a year since the couple were caught breaking plonning laws at their £5. 75million
listed country home, where they tried ta instalf a gaudy ‘Footbollers' Wives- style' swimming
pool without permission.

The Blairs' latest embarrassment came as they attempted to expend their empire in Centro!
London's Connought Sguare, near Hyde Park.

They bought @ monsion there for £3.65million in 2004, then three yeors luter bought the mews
house behind it for another £1.275million, so they could enlarge their home.

As the Daily Mail revealed this week, the volue of the property has recently plummeted by
more than £500,000 - but their worries do not end there.

Earlier this yeor neighbours comploined thot the Blairs hod begun renting another house
behind their mansion, for up to £1,000 a week, and thot it was clearly being used as an office.
A neighbour soid ot the time: The Biairs went on o bit of a chorm offensive ofter ofl the upset
caused when they moved into the square, when people who have lived there for yeors found
thernselves being body-searched by their guards.

The couple used the monsion in Centrof London’s Connaught Square as on office witfrout first
obtaining permission

‘They had o porty at their house for everyone ond were oll smiles.

'So no one could believe it when they started reniting out onother house in the mews behind as
on office - causing disruption all over again. Now there are peopie coming and going there alf
the time.

‘We all think it is a bit of a bloody cheek to be using o house 0s on office when there is no
plonning permission, given that when he was in office you couldn’t move for Lobour telling us
we couldn’t do this ond we couldn’t do that.'

Neighbours told Westminster City Council, which investigated.

But when the Daily Mail first investigated the issue in March, o spokesman for the Blgirs soid:
‘We are not aware of any breach of the planning use reguiations and have received no letter
from the council,

'If there is a cause for comploint, we hove every confidence that it would be satisfoctorily
resolved.’

MOD400004779



For Distribution to CPs

Page 3

28 September 2009
Paul Dacre

£ditor

The Daily Mail

Their landlord, Andrew Jomes of Barnes, South-West London, similarly claimed no riles biod
been broken. But the council confirmed that the Blairs had eventually odmitted breaking
planning rules.

A spokesman soid: "After the investigation we issued the technical planning letter colled o
Pianning Contravention Notice.

‘When we sent thot they admitted, "it's true we were using it as on office”, but they stopped.
One of our officers went and checked.

‘The investigation waos closed in late April becouse they had stopped using it as on effice.”
Lost night o spokesmon for the Blairs declined to comment”.

This article is defamatory of our clients, damaging their reputation both personally and
professionally. The article gives the dear meaning that our clients broke planning rules and then
attempted to deny that they had dore so. This is clearly very damaging for owr clients,
particularly with respect to their professional reputations.

The article is wholly inaccurate. Our clients were never in breach of planning rudes amd were not
found to be in breach by the City of Westminster Planning Services. The truth of the matter is
that whilst a third party did raise the question as to whether a change of use had taken place it
was decided that this had not occurred at the property. We attach a letter confirming the same.
This is clearly very different to your stating that our clients either admitted to using the house as
an office or that they stopped as a result of an investigation by Westminster City Council.

Furthermore, the last line of the article is inaccurate. The legal firm acting for our client in
property matters, Learmond Criqui Sokel, wrote to Mr Sears and set out the {rue position to him
in a letter of 4 September, sent by email. We attach a copy of that letter in which you will see
the letter from Westminster City Council is quoted. It is, therefore, unquestionable that you
proceeded with the defamatory publication in spite of knowing the correct position.

In addition the reference you make to our clients previously having breached planning
regulations at their country home in respect of a pool is also entirely false and inaccurate. Our

clients were not, at any time, found to be in breach of any such regulations.

Our clients are understandably aggrieved and upset by these entirely untrue and libelfous
allegations. As a result, our client requires the following as a matter of urgency:

1. An Apology to be printed in your newspaper and online in as prominent a position as the
original article on a right hand page above the fold in the following terms:

MOD400004780



For Distribution to CPs

Page 4

28 September 2009
Paul Dacre

Editor

The Daily Mail

“TONY AND CHERIE BLAIR — AN APOLOGY

in our article of 5 September 2009 entitled “The Blairs are caught breaking
planning rufes {again)”, we stated that Yony and Cherie Blair had been using
a residential groperty as @ business office without appropriate permission and
had been stopped from doing so by Westminster City Council. We should like
to make it clear that this was, in fact, not the case and at no time were Mr and
Mrs Blair in breach of any planning permission.”

2. An undertaking not to repeat this or any other related defamatory material about our
client, including the claims relating to breach of planning permissions regarding a
swimming pool at their country home;

3. Your proposals in relation to damages for the harm done to our clients as 3 result of your
libellous article; and

4. Your agreement to pay our clients legal costs in this matter.
Please ensure that all documesnts concerning the preparation of this article and how it came to
be published are retained pending disclosure. This should include full details of any requests and

discussion Mr Sears had with Westminster City Council whilst pursuing his story,

In light of the continuing damage being suffered by our clients, we expect to hear from you 3s a
matter of urgency, and in any event no fater than close of business on Friday 2 October 2000,

v )

Cc. Nick Braithwaite - Legal |

MOD400004781



For Distribution to CPs

The Editor

Northcliffe House
2 Derry Street
Kensington
London WE 5TT

By Fax and Post

QOur Red
Your Ref:
& October 2009
Strictly Private and Confidential
Not for Publication
Dear Sir

Cherie Blair ~ Mail on Sunday 4 October 2009

We act for Cherie Blair,

We write in relation to an article published by your newspaper on 4 October 2009 headiined
“Cherie demands armed police protection.. and it will cost taxpayer £500,000" by
Christopher Leake and Alex Marunchak.

We set out the article {which appeared in both the hard copy and online version of the
newspaper) in full:

“Cherie demands armed police protection... and it will cost taxpayer £500,000

Scotland Yord hos abondoned plans to scale down security around Tony Blair after his
wife Cherie complained to the Home Office.

Metropolitan Police chiefs had drawn up detailed plans to reduce the size of the tegm
guording the Blairs' London home.

Senior officers said the £500,000 bill for on armed police guard was an unnecessary
burden on the taxpayer because the couple were often away from their £4.36million
West London mansion.

MOD400004782



For Distribution to CPs

Page 2

6 October 2009
The Editor

The Mail on Sunday

But it is understood they were forced to drop the plans after Mrs Blair personaify
contocted senior Home Office officiols,

As ¢ result, the Home Office’s little-known Royol ond VIP Executive Commitiee (Rovec) -
which decides who should be protected at public expense - agreed not to change the
existing arrangement.

in the post, security experts hove expressed concerns over the Blairs' home because of its
close proximity to the West End, one of Europe’s busiest commerciol oreos.

The cost of guarding Mr Blair - who is being tipped to become the first president of the
EU - has soared since he guit as Prime Minister in June 2007.

in oddition to on armed guord, Mr Bigir - who has earned ot leost £10million since
leaving office - niso has o police protection detoil in the UK.

Security is provided by the US when he is on lucrative lecture tours there and further
protection is provided by varioys agencies in his role os Middle East envoy.

Last night, sources close to Alon Johnson insisted the Home Secretory was not oware of
the dispute over the Blgirs’ security.

But one source said: 'Mrs Blair comploined personofly and the earlier decision was
reversed by Ravec.'

Security sources poirted out thot former Prime Minister Boroness Thatcher hod seen her
security reduced in recent yeors.

Last night, Scotiand Yard ond the Home Office said they never discussed the security of
the VIPs they protected. '

A spokesman for Mrs Blair sgid: ‘Cherie Bloir has never made a request of this kind to the
Diplomatic Protection Group. All decisions on security are taken by the police and no one
else.”

The caption to one photograph on the online version of the article stated “Costly: Armed
protection for Cherie Blair costs the taxpayer £500,000.” The caption to the second
photograph stated “Protection: An officer guarding the London home of Cherie Blair.” These
captions are harmful and biased, and add to the false impression given by the Article.

MOD400004783



For Distribution to CPs

Page 3

6 October 2009
The Editor

The Mail on Sunday

The Article is highly defamatory of our client, suggesting as it does, in clear terms, that she
made wholly unreasonable demands for police protection, despite the fact that it would cost
the taxpayer £500,000, and had thereby acted in a shamelessly greedy and self-important
manner. This allegation is wholly untrue. Qur client made no such demand at all.

As you may expect, our client is extremely distressed and upset by your article. The fact that
you published this despite having been expressly informed in advance by her representatives
that the allegation was untrue only serves to add insult to injury. Indeed, the fact that you
chose to include a very brief statement from “a spokesman for Mrs Blair” (albeit entirely out
of context) at the very end of the article did nothing to remove the defamatory message
firmly planted in the mind of the reader by the rest of the text, as well as the highly
provocative headline. Instead, it further aggravated the situation by suggesting that her denial
was implausible and/or should not be believed. This is also fibellous.

You will have seen the abusive messages posted on your website as a result of this
deliberately false article. You have no gualms about publishing this malicious rubbish, nor do
you appear to consider the security problems this may cause for the Blair family,

in the circumstances, our client is simply not prepared to allow this article to remain
unchallenged, especially given the trouble taken to advise you of the correct position prior to
publication. She therefore requires, and is entitled to (as ourseives and Counse! have advised
her} the following:

{1} Your agreement to join in a Statement in Open Court, which will go some way to
publicly vindicating our client’s reputation;

{2} An Apology and a report of the Statement in Open Court on the day following the
latter, the terms and prominence of which should be agreed with us in advance;

{3} Immediate removal of the online version of the article and its removal from your
databases;

{4) Your undertaking that the Mail on Sunday will not republish or repeat the publication
of the same or any similar words defamatory of our client;

MOD400004784



For Distribution to CPs

Page 4

6 Cctober 2009
The Editor

The Mail on Sunday

{5} Your proposals for substantial compensation to our client for the serious damage
caused to her reputation, as well as the distress she has suffered as a result of the
article; and

{6} Your agreement to pay our client’s legal costs in this matter.

We ook forward to your satisfactory response within 7 days, failing which we are instructed
to issue proceedings against you without further notice. We believe this time-frame is entirely
justified given your deliberate decision to ignore the straightforward denial given to you on
our client’s behalf.

Atkins Thomson

MOD400004785



For Distribution to CPs

atkimsthomson

The Editor Atking Thomson Solators
The Daily Mail e
Northcliffe House
2 Derry Street
Kensington
London W8 5TT

By Fax and Post

Qur Ref:
10 December 2009
Strictly Private & Confidential
Not for Publication
Dear Sir
Cherie Blair ~ Daily Maif 30 November 2009
We act for Cherie Blair.

We write in relation to an article which appeared in the issue of the Daily Mail on 30
November 2009 under the headline “Cherie disowned by ‘miracle man’ of US Catholics over
her criticism of Church”, (“the Article”), as well as on the newspaper’s website on the internet
at URL www dailymail.co.uk,

We set out the Article in full:
“Cherie disowned by ‘miracle man’ of US Catholics over her criticism of Church
Cherie Blair has received a humiliating soub from a feading Roman Catholic in the US.,

Jack Sullivan — the man the Church of Rome believes was healed after praying to Cardinal
John Henry Newman - dropped in on Mrs Blair during a visit to England last month.

But he is now trying to erase references to their meeting because he says he wos
‘shocked and horrified’ to discover that Mrs Blair — although a Catholic ~ opposes the
Vatican’s teachings on sexual morality and had publicly supported pro-choice groups in
the debate over abortion.

MOD400004786



For Distribution to CPs

Page 2

10 December 2000
The Editor

The Daily Mail

Mr Sullivan, whose sudden recovery from o severe bock condition has put Victorian
convert Carding! Newman just one step owoy from sginthood, said he wos unowore of
her opinions when driven to the Bloirs” £5.75 million Grode 1-listed country pile near
Aylesbury, Buckinghamshire.

The 71-year-old Catholic deacon from Morshfield, Massachusetts, claims he would not
have agreed to meet her if he haod known of them in odvance.

He has publicly repudiated his written reflections of his visit in which he spoke of how he
and his wife Carol were ‘most impressed with our meeting with Cherie Blair’.

He has also asked at least two newspopers and o ronge of other medio outlets to delete
references to the meeting.

He says he is anxious that Mrs Blair does not hijock the figure of Cordinal Newman to
promote her own brond of what he sees os pick-gnd-mix Cotholicism.

Mr Sullivon’s latest views were posted on the website of the Cause for the Cononisotion
of John Henry Newman, which is run by the Birminghom Oratory, the church founded by
the cardinal in the 197 century.

‘Unfortunately, Jock had not been maode owore of Mrs Blair's public opposition to the
teaching of the Church’ soid o spokesman. ‘He undertook the visit in good faith, believing
Mrs Bloir to be simply o prominent Cotholic.

‘As soon os he wos mode gware of Mrs Bloir's record of public dissent from the Church’s
teaching, Jack requested thot ofl reference to meeting her be removed from the
published recollections of his visit.”

The spokesman added: ‘The conjunction of Mrs Blair's “conscientious” dissent from the
teaching of the Church with Jack Sullivan’s opporent endorsement of her could do horm

to Newmon's reputation.

‘Newmaon is indeed the great teacher of the rights and duties of conscience.

MOD400004787



For Distribution to CPs

Pape 3

10 December 20089
The Editor

The Daily Mail

‘tt is of the greatest importance that his teaching is not used to moke hum the potron of
Catholics, ke Cherie Blair ond others, who in the name of conscience proctice dissent
from the Church’s teaching.”

Mr Sullivon was heoled of o crippling spinal condition thot had left him on the verge of
porolysis after he prayed to Cardinal Newmon for help in August 2001

in july, Pope Benedict declored the hedling as the mirocle needed to declare Cardinal
Newman "Blessed’.

A second miracle will be needed to make Newmaon o saint. Mr Sullivan was invited to
Britoin, ohead of Newman's beagtification by the Pope in Britain next September, by
Vincent Nicholls, the Archbishop of Westminster, to tour sites ossociated with Newman’s

fife.
< Bloir has a track record of promoting pro-choice couses.

In 2003 she hosted o privote reception ot No 10 for the internationol Plonned Porenthood
federation, and two years later celebroted the 75" anniversary of the Family Planning
Associotion.”

The Articie was accompanied by a photograph of Mr Sullivan, alongside the caption
“Snubbed: Mrs Blair was criticised by Jack Sullivan, who was “cured’ ofter proyer’.

The clear impression given to your readers was that our client had been snubbed by leading
US Roman Catholic figure, Jack Sullivan, because she misled him by failing to disclose at their
recent meeting that she had publicly advocated abortion and that as a result, Mr Sullivan had
even sought to retract his public statements recording his meeting with her in an attempt to
disassociate himself from her attempts to hiiack his connection with Cardinal Newman for her
own self-promotional ends.

We should not need to point out that these allegations {particularly for a practising Roman
Catholic) are highly defamatory, as well as upsetting and offensive. They are also wholly
untrue, as your newspaper would have readily discovered if you had contacted our client prior
to publication in order to verify the suggestion, as could easily have been done. In fact, Mr

MOD400004788



For Distribution to CPs

Page 4

10 December 2008
The Editor

The Daily Mail

Sullivan has not sought to relract any public reference 1o his meeting with our client, nor has
he snubbed her. Indeed, he has communicated to our client his considerable concern about
the contents of the Article and the untrue statements it contains,

As you may expect, our client is extremely distressed and embarrassed by the Article. We
simply do not understand why vou failed to contact her before publishing these aliegations in
accordance with the most basic tenets of responsible journalism.

in the circumstances, our client is simply not prepared to allow this Article, and the false and
seriously defamatory sllegations which it containg, to remain unchallenged and
uncontroverted. She therefore requires, and is entitled to {as ourselves and Counsel have
advised her), the following by ay of redress:

1. Your agreement to join in a Statement in Open Court, which will go some way towards
publicly vindicating our client’s reputation;

2. An Apology or a3 report of the Statement In Open Court {on the day following its
reading), the terms and the prominence of which need to be agreed with us in
advance;

3. An undertaking not to repeat the allegations or similar allegations to that effect;

4 An undertaking that you will take il necessary steps to procure the removal of any

online version of the Article and the removal of it from your databases;

5. Your proposals 1o compensate our client for the damage that has been done (o her
reputation, as well as the distress she has suffered as 3 result; and

6. Payment of our client’s legal costs.
We look forward to a prompt response from you, failing which we are instructed 1o issue
proceedings against you without further notice. in the meantime, all cur client’s rights are

reserved,

h ‘sﬁ‘%aithfuﬁv o

MOD400004789



For Distribution to CPs

atkinsthomson

Paul Dacre

The Daily Mail
Northcliffe House
2 Derry Street
Kensington
London W8 5TT
By Fax and Post

Our Ref:

11 March 2010

Strictly Private & Confidential
Not for Publication

Dear Sir

Tony and Cherie Blair - Daily Mail - 6 March 2010

As you are aware, we act for Tony and Cherie Blair.

Atkins Thomson Solicitors

41 Maiden Lane
London WC2E 7L

t. 020 7836 9300
{020 7836 9400

veww. atkinsthomson.com

We have been instructed in respect of an article entitled “Fault! Will Blair have to tear down
his illegal tennis fence?”, which was published in your newspaper on 6 March 2010 and was
also made available online on that date with the headline “Blair courts trouble: will it be
game, set and match to planners over bhis illegal fence?” at the url:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1255834/Blair-courts-trouble-Will-game-set-match-
planners-illegal-fence. html.

Both versions of the article featured aerial photographs of the tennis court at our client’s
property in Wotton Underwood. We make specific reference to the attached photograph that
shows the location of the tennis court in our client’s grounds. This photograph was taken from
some distance outside the property. The photograph shows clearly the precise layout of the
South Pavilion grounds in relation to nearby roads and surrounding buildings. These images
are far more detailed than any available on Google Earth or similar.

Partners:

Graham Atkins
Mark Thomson
Robert Dellow

Regulated by the
Solicitors Regulation Authority

MOD400004790


http://www.dailvmail.co.uk/news/artide~1255834/Blair-court$-tfouble-Will-Rame'-set-match-

For Distribution to CPs

Page 2 0of 3

The photograph of the entire grounds is credited as to “Noble/Draper”. We are aware that
Noble Draper Pictures Limited acts as freelance paparazzi, working to specific orders and
almost exclusively for your newspaper. It is plain that this photograph was deliberately taken
and commissioned by you to illustrate this story, resulting in either or both of Mr Noble and
Mr Draper in a light aircraft and flying over or near our clients’ property to take these
photographs. We presume that a high-powered digital camera was used and numerous
photographs of the property were taken. These photographs would then have been sent
and/or disclosed and/or caused to be disclosed to your newspaper who in turn published two
of the photographs online and in hard copy on 6 March.

As you are well aware, our clients are very careful in protecting their privacy and their
security, which is especially important considering Tony Blair’s position as the former Prime
Minister and the UN Special Envoy to the Middle East. These roles clearly make Mr Blair an
individual that many people have extreme views about, including very negative ones. You are,
of course, aware that as a former Prime Minister, Mr Blair receives police protection. Plainly a
photograph of the sort published by you is a risk to his and his family’s security because it
both identifies the exact location of their home and provides a clear indication as to how any
person wishing to obtain unauthorised access to their property could potentially do so. Our
clients have been informed, on a confidential basis, by both police and security specialists that
your photograph has created a potential threat to their security at the South Pavilion
property. This will be no surprise to you.

The taking and publication of this photograph is not only reckless and potentially dangerous,
but is a serious and gross misuse of private information about our clients. Under Article 8 of
the European Convention on Human Rights our clients are entitled to respect for their private
and family life, home and correspondence. Both Campbell v MGN _Ltd and McKennitt v Ash
have made it clear that individuals have a reasonable expectation of privacy in respect of
matters that fall under Article 8. This expressly extends to one’s home, particularly when
security issues are at stake (Beckham v MGN (2001) EWHC {QB)).

There can be no doubt that the taking of the photograph by Noble Draper Pictures Limited
and your use of it is a gross invasion of our clients’ right to privacy. There is no public interest
in publishing the photograph. In the circumstances, our clients seek the following:

A.  Within 24 hours:
1. The removal of the image complained of from your website; and

2. Your agreement not to further publish and/or syndicate and/or disclose the
offending images; and

3. Make an appropriate note on your databases and libraries.

MOD400004791



For Distribution to CPs

Page 3 of 3

B.  Within 14 days:
4, Your proposals for damages for our clients and/or an account of profit;

5. Your agreement to disclose to us the fee paid and/or agreed to be paid by the
- Daily Mail newspaper and/or Mail Online in respect of the photograph(s) and
the activities described in this letter, together with all documents/email/texts

SMS messages concerning:

a. The commissioning by and or instructions from the Mail for the taking of the
photographs; and

b. The transmission and/or dissemination and/or syndication of the photographs
‘ and the photographer's camera to your office and/or direct to the Mail
newspaper; and

c. The payment in respect of such commission and/or agreement with the Mail
(whether paid or not);

6. Delivery up to us of all images and digital and other copies of the photographs
taken of our clients’ property (including all EXIF data embedded in the same);
and

7. Your agreement to pay the legal costs our clients have been forced to incur in

relation to this matter.
We await hearing from you by the time limits specified.

In the event we do not receive satisfactory proposals, we anticipate that proceedings will be
. issued shortly thereafter. All our clients’ rights are reserved.

_ N¥nurcEaithfisthe -

L/é/x —

Cc: Adam Cannon -~ Legal Department

MOD400004792



For Distribution to CPs

Paul Dacre

The Daily Mail
Northcliffe House
2 Derry Street
Kensington
London W8 51T

By Fax and Post

Our Ref:
14 September 2010
Strictly Private & Confidential
Not for Publication
Dear Sirs

Cherie Blair ~ Daily Mail - 6 September 2010

Atkins Thomson Solicitors

41 Maiden Lane
tondon WC2E 71

t. 020 7836 9300
{. 0207836 5400

wavw atkinsthomson.com

We write in relation to the article in the Peter McKay column in your newspaper of 6
September. The section itself is untitled but is accompanied by a large photograph of Carole
Caplin. For certainty, we attach a copy of the relevant page, with the article outlined in red.

in that article Mr McKay states that Carole Caplin “used to share the shower with the then-
chatelaine of numbher 10”. This assertion is entirely incorrect and libellous. Our client has

never shared a shower with Ms Caplin.

We have previously brought this issue to the attention of a number of newspapers and
corrections and/or Apologies have been published. Plainly this is a statement that is very
damaging to our client’s reputation as a highly-regarded QC and part-time Judge, let alone the
mother of 4 children. An Apology is plainly necessary to avoid further repetition of the sort
carried out by Mr McKay and to prevent our client from ongoing false claims in this regard.

Therefore, please publish an immediate and unequivocal Apology in the terms set out below:

Partners:

Graham Atking
sark Thomson
Kobert Dellow

Reguiated by the
Sobcitors Reculatinn Authorlty

MOD400004793



For Distribution to CPs

Page 2

14 September 2010
The Editor

The Daily Mail

“Cherie Blair - An Apology

in an article published in Peter McKay’s column on 6 September we stated that
Carole Caplin shared showers with Cherie Blair. We now understand that this
never happened. We apologise for stating otherwise.

Our client is willing to forego damages if this correction is published immediately and you

agree to pay our legal fees, which are currently £500 plus VAT.

We look forward to your confirmation that this above is agreed.

Al‘ ‘.l!’.m

1

Encs: As above

MOD400004794



For Distribution to CPs

becoming for a time the natio
 of Tony and Cherie Blalr, when  best-known ‘Ilfestyle coach’ — she
an we expect to read about the didn't get on down, as they sayin
ervices provided to both by the rock circles, and write about life
otic Carole Caplin, 48, who used chez Tony and Cherie.
0 share the shower with the thern~  Considering he has now spilled his
hatelaine of No10 and whose splv  guts In print — especially about
oyfriend, Peter Foster, helped Gordon Brown — surely Blalr
e family to buy £€500,0006 wortt wouldn’t enforce a confidentiali
f investinent property in Bristol? agreement signed by Ms Caplin.
Ithough Ms Caplin (above) milked  Perhaps she could promise
er proximity to the Blairs for all some of her literary tell-ali
1 40V 0 —— p B B POLOTY

¥

MOD400004795



For Distribution to CPs

atlkansth

Atkins Thomson Solicitors

Paul Dacre 41 Maiden Lane

. . el ?
The Daily Mail London WC2E 71
Northcliffe House . 020 7836 9300
2 Derry Street £ 020 7836 9400
Kensington i

www.atkinsthomson.com

London W8 5TT

By Fax and Post

Our Ref:
20 September 2010
Strictly Private & Confidential
Not for Publication
Dear Sir

Tony Blair ~ A Journey
Copyright Infringement

We represent Cherie Blair.

We write in relation to an article by Richard Kay published on pages 10-11 of the Daily Mail on
2 September 2010 headed “Did he really warn Diana about Dodi or is it just fantasy by a
royal pretender?”.

The article was illustrated by a photograph of Kathryn Blair and Princess Diana at Chequers. it
was captioned “This picture of Tony Blair's daughter Kathryn with Diana is from his private
collection and published in his book, A Journey”. The photograph was taken directly from Tony
Blair's memoir “A Journey” {“the book”). That photograph can be found on the 4" page of the
second section of photographs in the current edition of that book.

This photograph was, in fact, taken by our client, Cherie Blair. Our client agreed to it being
used in her husband’s book. This was the sole agreed purpose for the photograph and neither
the publisher of the book (Hutchinson) nor anyone else involved in the book given permission
to use the photograph for publicity purposes or pass them to any third parties. Nobody else
has ever been permitted to publish the photograph. Similarly no permission was given to
licence or otherwise permit any third party to use or publish the photograph,

Partners:

Graham Atkins
Mark Thomsen
Robert Dellow

Regulated by the
Sekicitors Reoulatinn Authorie

MOD400004796



For Distribution to CPs

Page 2

20 September 2010
The Editor

The Daily Mail

The photograph is an original artistic work, it being a photograph as defined in section 4 (2) of
the Copyright, Design and Patents Act 1988. As stated, it was taken by Cherie Blair in 1997,
accordingly Cherie Blair is the author of the photograph and as it was not taken in the course
of employment she is also the first owner of copyright. Cherie Blair has not assigned or
otherwise disposed of her right in the photograph. The duration of the copyright has not yet
expired. Accordingly, the ownership of the copyright in the photograph remains with Cherie
Blair.

By copying and issuing to the public copies of the photograph you have breached our client’s

copyright. This is done despite it being clear from the book, and recognised by you, that it
was a copyright-protected picture. On any definition, you have used a substantial part of the

photograph.
In light of the above our client is entitled to damages from you. Indeed, the infringement is so
flagrant in its use that we seek additional damages in accordance with section 97 (2} (a) of the
Copyright, Designs and Patents Act 1988.
In relation to this photograph, we therefore require immediately from you:
1. Your agreement to pay Cherie Blair £1,500 in damages;
2. Your undertaking not to use or publish in any form the photograph in the future;
3. Delivery up of any hard copies of the photograph you may have, together with
your confirmation that all electronic copies have been deleted or removed and
destroyed from all your libraries and records;

4. To mark your databases and libraries accordingly; and

5. Your agreement to pay our clients' legal fees in relation to this matter. These fees
are currently £600 plus VAT,

We look forward to your response as a matter of urgency.

_ Vaurdfalthfulhe 2

MOD400004797



For Distribution to CPs

atkinsthoms

For the attention of John Wellington, Managing Editor
The Mail on Sunday
Northcliffe House

Atkins Thomson Solicitors

41 Maiden Lane

2 Derry Street London WC2E 7L
Kensington t. 020 7836 9300
London W8 5TT £ 020 7836 9400
By Fax and Post . atkinsthomson.com
Our Ref: {
22 September 2010

‘ Strictly Private and Confidential

Not for Publication
Dear Sir

Leo Blair - Mail on Sunday — 19 September 2010

We are instructed by Cherie Blair.

We write in relation to an article published by your newspaper under the headline “My shame
and humiliation”, which appeared at pages 12 and 13 of the 19 September edition of your
newspaper. That article included a photograph showing our client in Westminster Cathedral
with her husband and three of their children, Nicholas, Euan and Leo. We make particular
reference to that photograph.

‘ Our client is aware that she will, on occasion, be in the public eye and on those occasions
there may be genuine reasons for an accurate and fair article to be published. Accordingly,
she recognises that her public standing means that there is a risk that photographs of her and
her husband appearing at public events may be published. Provided these photographs do
not intrude upon our client’s rights to privacy as permitted under the current law, she will not
take issue with them.

However, as you will be aware, both Tony Blair and our client have always sought to keep
their children out of the public eye as much as possible, particularly before they reach the age
of 18. To that regard, we are making specific reference to Leo who remains a minor. We
recognise that you have not identified Leo Blair in the caption to the photograph but you have
made reference to him in the text of the Article, where you state “The Pope’s Westminster
Cathedral sermon was delivered to a congregation that included the former Prime Minister
Tony Blair, his wife Cherie who wore the traditional black mantilla or headscarf, and their

Partners:

Graham Atkins
Mark Thomson
Robert Deliow

Regulated by the

pndinihpnee

MOD400004798

P T



For Distribution to CPs

Page 2
The Mail on Sunday
22 September 2010

children, Euan, Nicholas, Leo and Kathryn”. This wording makes Leo Blair clearly identifiable in
the photograph.

In consideration of his age and the careful control his family has taken to keep him out of the
media spotlight, Leo would have had a reasonable expectation of privacy despite being on
public property. Accordingly, your publishing photographs of him is, following Von Hanover —
v- Germany as applied by Lord Justice Buxton in the Court of Appeal decision of McKennit ~v-
Ash (2006) a clear intrusion into his private life.

We also remind you of the Press Complaints Commission Code of Practice and, in particular,
paragraphs 3 {ii} and 6 {v).

We are of the view the sole reason for Leo appearing in this photograph is because of his

. parents’ fame. This was not necessary, and the photograph could easily have been altered so
that Leo was not in it. We note this was done to a similar photograph for the internet version
of the article.

We put you on notice that if you do wish to publish photographs that include Leo Blair, our
client’s consent should be expressly sought but, except in extremely unusual circumstances, it
will not be given.

In order to resolve and mitigate this matter without our client having to take any further
action against you, we require your written assurance by return that:

1. You will not further publish, or cause to publish, distribute or otherwise disseminate
these photographs and will delete all hard and electronic copies of them from all
relevant databases and libraries. This includes the immediate removal of the
photographs from any online copies of the paper version of the newspaper, such as

. pressdisplay.com;

2. You will not publish or cause to be published any further photographs of Leo Blair, save
with our clients’ specific consent; and

3. You will pay in full the legal fees incurred by our clients for dealing with this matter.
These are currently £650 excluding VAT.

We look forward to hearing from you as a matter of urgency.

MOD400004799



For Distribution to CPs

atkinsthomson

Charles Garside
The Daily Mail
Northcliffe House
2 Derry Street
Kensington
London W8 5TT

By Fax and Post

Atkins Thomson Solicitors

41 Maiden Lane
London WQC2E 7L}

t. 020 7836 9300
f. 020 7836 9400

www . atkinsthomson.com

Our Ref: |
12 July 2011
Strictly Private & Confidential
Not for Publication
Dear Sirs

Cherle Blair ~ Daily Mail — 28 June 2011

We are instructed by Cherie Blair in relation to the article headlined “How the Blairs have
become ships that pass in the night” by Paul Scott, published on page 29 of the 28 Jjune
edition of your newspaper and also online.

The article discusses the state of our client’s marriage to Tony Blair. It states that our client’s
marriage to Tony Blair is in trouble. This claim was supported by a number of details,
presented as fact, including that our client will not be taking a family holiday with Mr Blair and
that in a recent trip to Italy she arranged, and had, an audience with the Pope.

Regardless of our client and/or her husband being public figures she is plainly entitled to
respect for her private life under Article 8 of the European Convention on Human Rights. As
you are well aware, the English Court has time and again reinforced the level of protection
which is afforded to the private lives of individuals.

As our client made you aware in her letter of 28 June, the aspects of the article described
above are wholly untrue. The marriage is not in difficulty. As you have acknowledged in your
letter of 1 July, our clients booked a three week summer holiday together in February, many
months before the article was published, and will be going on it. In addition, there was no
audience with the Pope during our client’s recent trip to Italy, and there never was any plan
for one to take place.

Partners:

Graham Atkins
Mark Thomson
Robert Dellow

Regulated by the
Solicitors Regulation Autharity

MOD400004800


http://www.atkinsthornson.corn

For Distribution to CPs

Page 2

12 July 2011
Charles Garside
The Daily Mail

As stated in the case of McKennitt v Ash, protection applies regardless of whether the
information published is true or false. We therefore should not need to point out that the
publication of these (incorrect but presented as true) ‘facts’ constitute an unlawful invasion of
our client’s right to privacy. It is notable that the article was written by Paul Scott, who has a
history of claiming incorrect or misieading statements about our client and her husband are
fact. Your article is also a breach of confidence and of the statutory duty imposed upon you
under the Data Protection Act 1998.

Further, the article plainly breaches of paragraph 1 (i) — {iii) of the Press Complaints
Commission Code of Practice, which states:

“i) The Press must take care not to publish inaccurate, misleading or distorted information,
including pictures.

(i) A significant inaccuracy, misleading statement or distortion once recognised must be
corrected, promptly and with due prominence, and — where appropriate —- an apology
published.

(ii))  The Press, whilst free to be partisan, must distinguish clearly between comment,
conjecture and fact.”

There is absolutely no public interest in the article, nor any justification for disclosing this
private information. We remind you of the vital distinction between what might be of interest
to members of the public and what they are entitled to have a legitimate interest in knowing
about. This is a distinction that the Court has repeatedly stated the press is apt to confuse.

Our client is upset by the publication of the article and its invasion into her private life. The
false statements have caused her awkwardness and embarrassment.

We are aware that you have been in contact with our client in relation to this article and
removed the article from your website but have taken no further action to correct its content.
You have not even offered or published a correction in your newspaper, despite this being
requested by our client in her initial letter to you. This is entirely unacceptable. In the
circumstances, we require your immediate agreement to the following requests:

1. the publication of an apology in terms to be agreed, to be published in a position of
equal prominence (also to be agreed in advance with ourselves);

MOD400004801



For Distribution to CPs

Page 3

12 july 2011
Charles Garside
The Daily Mail

2.  Your proposal for compensation for the invasion of our client’s privacy and the
embarrassment it has caused.

3.  The reimbursement of our client’s legal costs, which she has been forced to incur as a
result of your failing to properly deal with and correct the article.

We await your prompt response.

_Yoursk faithfullv.~~

MOD400004802



For Distribution to CPs

atkinsthomson

STRICTLY PRIVATE & CONFIDENTIAL
Paul Dacre

Daily Mail

Northcliffe House

Derry Street

London

wil

Our Ref:
Your Ref:

24 November 2011
NOT FOR PUBLCIATION

Dear Sirs

21.11.2011 - Daily Mail Saif Gaddafi claim

Atkins Thomson Solicitors

4% Maiden Lane
London W2k 7L

t. 020 7836 9300
f. 020 7836 8400

wwvwe atkinsthomson.com

We write on behalf of our client, Cherie Blair, and an article published by your newspaper on 21

November 2011.

The article, headlined “Will Saif give us the truth about Blair, Mandy and friends?” was written

by Melissa Kite and published on the

MailOnline

the URL:

http://www.daitymail.co.uk/debate/article-2064232/Saif-Gaddafi-capture-will-truth-Blair-

Mandelson.htm].

The article states:

“One minute you're living in Hampstead, and hanging out with top toffs at shooting parties in the

country, the next minute you're facing a firing squad in Libya.

Such is the strange trajectory of Saif Al-Islam Gaddafi.

It does seem extraordinary that a few years ago we were being told there was nothing wrong with
Colonel Gaddafi’s playboy son and it was entirely natural that the great and the good should hang
out with him and now he’s an international hate figure being lined up for death.

it seems to me he can only be one of those things, not both.

Partners,

Graham Atking
Mark Thomson
Robert Deflow

Requlated by the

Sorlieitoyes, Bossrdatins bt

MOD400004803


http://www.dailvmail.co.uk/debBte/article-2064232/Saif-Gaddaf)-c3pture-Wi)l-tfuth-Bla%e2%80%99ir-Mandelson.html
http://www.dailvmail.co.uk/debBte/article-2064232/Saif-Gaddaf)-c3pture-Wi)l-tfuth-Bla%e2%80%99ir-Mandelson.html

For Distribution to CPs

Page 2
Daily Mail
24 November 2011

And now that the world has turned on him, and he is behind bars, what is he going to say about
those leading members of our society — Tony Blair, Peter Mandelson, Prince Andrew, Nat
Rothschild, to name a few — who treated him for years like he was the best thing since sliced
bread.

What might he say about Blair or Mandelson’s role in the release of the Lockerbie bomber?

What might he say about his dealings with that strange triumvirate, Mandeison, Rothshild and
Oleg Deripaska.

Mandelson (and Cherie Blair, if you please) attended a shooting party with Saif at the Rothschilds’
Buckinghamshire mansion in 2009,

Both Saif and Mandelson are friends of Deripaska, whose villa and yacht they both stayed on in
2008.

What were they all up to in this cosy little power-friendship they pursued for years?

Mandeison, who has just bought an £8million London house, must be wondering what on earth
Saif is about to say as he stares his mortality”

In the article it is stated that our client attended a shooting party with Saif Gaddafi and, in
including this information as part of the article, suggests our client is or was close friends with
him, or they had some form of commercial or mutually beneficial association. This, as you already
know, is wholly untrue and defamatory of Mrs Blair.

On 26 November 2009, your newspaper claimed that our client attended a shooting party with
Saif Gaddafi. Our client issued a claim against you for this at the High Court. On 22 November
2010 you published an apology accepting she was not there. We attach a copy of that apology.
You also agreed to pay our client damages and legal costs. The truth of the matter is that our
client has never met Saif Gaddafi and is certainly not a friend or associate of his.

It is staggering that despite your publication’s own apology, which should be included in your
archive and database, you have chosen to repeat the defamatory words complained of. You have
published this article despite knowing it is both untrue and defamatory.

In order to rectify the damage down by your publication we require from you the immediate
removal of the relevant part of the online article.

We also require your immediate agreement to the following requests:

MOD400004804



For Distribution to CPs

Page 3
Daily Mail
24 November 2011

1 the publication of an apology in terms to be agreed, to be published on the front page of
the MailOnline for 7 days and permanently placed in archive..

2. Your proposal for compensation for the further and repeated defamation of our client and
the embarrassment it has caused.

3. Provide an undertaking not to repeat in the future the claim that our client attended a
shooting party with Saif Gaddafi.

4, Make a note on your databases and libraries that our client did not attend this shooting
party.
5. The reimbursement of our client’s legal costs, which are currently £750 plus VAT

We look forward to your urgent response.

Varire faithiisdlbe™

MOD400004805



For Distribution to CPs

w4

\UG SAVED MY LIFE

ER nurse il de Cruz
es her life was savet
istin, one of the cati-
tgs not approved io
nparts of England.
bruary 2000 the 48~
1d was dlagnosed with
cancey: $he was told
spread tao her neck,
d jungs and she hada
‘oifmonthstolive. - -
‘pur children, aged
n 16 and 23, and her
14 #ark, & prisen
were devastated.

Her condition Is still consid-
ered terrninal bad it ha
bilised and she could remain

badt It hes sta- £

woo! has been pulied over

extensive. sUrgery,
im nto a hos-
en dorcior sug-
she
{ Avastin, which halts
essel growth and can
umours. ‘
3t the Ufe-extending
which costs up to

chemother-

“our eyes sgaln-with the

fnterim drugs fund.

T'was told § probebly tied
only waeks left.. but { tealy
belleve | am here foday .

because of Avastin. {f peo~

ple can get plastic surgery. K
on the NHS, why shouidin’t L8
they get thisdrug?’ -

England's ten Strategic
athorities do automati-
srove funding for bowel
ifferers to have Avastin, &
which typically gives them
iix weeks of life,

11 least two regions ~ the
15t and London - bowel
tlents have been told not
applying for it. .
est SHA now says Avastin
y bowel cancer patients
seciglist can ‘demonstrate
expect the cancer drug to
reaber clinical benefit to
sould be expected to oth-
vur condition’,

SHA hes a ved’ list which
syastin for howel cancer.
“working in the syea cove
1e North West 8HA, whoe
to be named, said: ‘It's
rating and another post-

code lottery for patients.’ In &ll,
fewer than 200 patients axe so far
known to have been approved for
treatment since the fund started on
Cclober 1, raiging fears it could be
underspent by March.

Milions could be sent back 4o the
Depsriment of Health's coffers
despite campaigners estimating at
least 2,400 cancer patients should
be belped by then, far beyond the
current take-up rate.

Andrew Wilson, chief executive of
the Rarer Cancergs Foundalion,
said: “The principlie set out by David
Cemeron was thet clinicians shovld
be able Lo prescribe the drugs they
believe would bepefit patients.

“To put a blanket ban on cerlain
drugs drives a coach snd horses
through thix prineiple; it completely
goes egainst the spirit of the fund’

Kete Spall, who runs the Pameln

Dally Mall, Monday, November 22, 20

Transformed: Jill de

Northceoti Fund, a voluntary organi-
sation which acts as advocate for
scores of cancer patients, sgid: ‘It’s
reslly shocking that in some areas
palients ave having to cope with a
double ban.

‘it’s the worst kind of posteode
lottery. This 15 not saving people’s
lives, which is what the Cosglition is
trying to do.”

A spokesman for the Department
of Healih said; ‘We are nol aware
that SHAS have drawn up lists of
“hanned drugs”.

‘We are confident thst the clini-
cally led regionsl panels sre making
everv effort to ensure that eancer
patients have increased access to
the effective drugs their doctors
reconunend for them.

Comment - Page 14
3 hope@dailymail couk

Overtime pay
at Christmas?
That would be
discrimination
A CHAIN of care homes [
refusing to pay its staff overtime
this Christmas - clalming that Ii
would discriminate agains
other religions.

The firm sald it had an ‘ethical
bellef In equality’ which means
4 cannot favour Christmas over
sother religious festivals’.

Staff at Guinness Care and
Support were toid that it would
only pay bonuses for bank
tolldays, which rules oul
Christmas Day and Boxing Day
this year because theyfall at the
weekend.

A worker at the Devon homaes
sald staff expect to work holl-

| | days but painted out: ‘The man-

sgement themselves are on two
weelks’ annuat leave. It hascome
&s a shock and feft us stunned.

Mick Green, senlor human
resources manager, sald: ‘We
tiave a strong ethical bellef in
equallty snd dlversity and are
unable to recognise one rell-
olous festival over others. '

Statf working on bank holldays
December 27 and 28 will be pald
overtime,

Cherie Blair

ON November 26, in referting to
a magazine’s clalm that Cherie
Blalir had attended & shooting
party which Included Saif Gadd-
afl, we suggested this was hypo-
criticat and had outraged the
tamilles of victims of the Locker-
bie bombing. We accept that Mrs
Blalrdid not attend the shooting
party and has never met Mr
Gaddati. We apologlse for any
embarrassment caused,

Take That create
another record

POP group Take That's record
Progress has had the biggest
spening-week safes of any
album for 13 years with almost
520,000 sales. :

The Officlal Charts Company
said the newly reformed quintet
flad sold motre than the rest of
the top ten put togethen

Progress ts the first to featire
the fulf line up of Gary Barlow,
Mark Owen, Howard Danald,
4 Jason Orange and Robbie Wi~
Hams since 1995, :

4 spokesman sald the most
recent album (o exceed sales of
500,000 In Its first chart week
was Be Here Now by Dasls, which
sold 663,000 In 1097,

MOD400004806



atkinsthomson

STRICTLY PRIVATE & CONFIDENTIAL Atkins Thomson Solicitors

471 Maiden Lang

Tim Shlpmz‘ir} . London WC2E 711
Deputy Political Editor

i imi t. 020 7836 9300
Associated Newspapers Limited TR
2 Derry Street y
London WAy BTKINSthomson Com
W8 S5TT

By Email: Tim.Shipman@dailymail.co.uk

Our Ref:
Your Ref:
4 April 2012
STRICTLY PRIVATE & CONFIDENTIAL - NQT FOR PUBLICATION
Dear Sirs,
Cherie Blair

We represent Cherie Blair.

It has been brought to our attention that you have recently contacted Ciaran Ward claiming that
you have sensitive information regarding our client’s health, presumably with the intention of
running a story on the matter.

We are not yet sure whether you intend to publish a piece containing this sensitive information.
However, there is no doubt that the publication of any story relating to our client’s health or even
any speculation about the same would constitute a gross invasion of privacy. As you are aware,
under Article 8 of the ECHR {which you will know is now incorporated into English law, following
the enactment of the Human Rights Act (1998)), everyone has the Right to Respect for their
Private and Family Life, their Home and Correspondence. Family life has been held to include,
inter alia, medical/health matters.

Accordingly, our client is extremely concerned about any such proposed publication and she is
anxious about how you obtained this private information in the first place.

Partners:

Graham Atkins
Mark Thomson
Robert Dellow

Regulated by the
Soticiters Regulation Authority

MOD400004807


mailto:Tim.Shipman@dailvmail.co.uk
http://www.atki

For Distribution to CPs

Page 2
Tim Shipman
4 April 2012

There can be no genuine public interest in publishing material concerning our client’s private
health matters and it is plain to us that no responsible newspaper or journalist should publish
such intensely private information without our client’s prior consent.

In view of the above, please confirm by noon tomorrow that you will not publish any article or

disseminate any sensitive information concerning our client’s health. In the event that you
publish an article containing this private information, we are instructed to take legal action

immediately.
We look forward to hearing from you by the above deadiline.

All our client’s rights are reserved.

Ynn 1ee Enietafaalls,

ATKInS TRomson

MOD400004808



