
F o r  D i s t r i b u t i o n  t o  C P s

Daily Record Tuesday, February 9,2010

Dannii 
Minogue 
andPCC
MS Dannii Minogu plained to the Press Cor CommissionlhroughH Jones PR that an articif head lined "X Factor Dannii i?. pieg- nanl’’, published in the Daily Record on 9 January 2010, intrudedinioherprivatclifein breach of Clause 3 (Privacy) of the Editors' Code ofPractice.The complaint W'as upheld.The article reponedthat Ms Minogue wasexpectingababy with her ho-̂ riend. Kris Smith. Thecomplainant’srepresenta- tive said that she had not yet hadherl2-weekscanattheiime of publication, and the newspaper had known this.Nonetheless, it had gone ahead to publish the story which represented a gross intrusion into her private life.The newspaper said that it was aware ofthe general "first 'n" rule in regard to preg- :y. However, thenews ofthe jOancyhadbeeninthe pub­lic domain before publication, appearing on the Faded Youth blogandontheSydneyMorning Herald website the previous day. In those circumstances, the news hadalreadyceasedio be private. The newspaper argued that information is either "in" or "not in" ihepublic domain; it cannot be partially in the public domain. Nonethe­less, the newspaperwas happy 
10 publish an apology to the complainant, as a gesture of goodwill.

Adjudication The Commission’s case law on this matter is absolutely clear: "As a matter of common sense newspapers and maga­zines shouldnoi reveal newsof anindividuaJ’spregnancywith- outconsenibeforelhe 12-week scan, unlessthe information is known to such an extent that it would be perverse not to refer to it". This is because this scan can revealcomplicationsrelat- ingtothehealthofthebabyand theviabiliiyofihepregnancy.Forihe newspaper to justifyl publication on this occasion, ill would have to argue that the! referencesinthe SydneyMorn- ingHeraldandonline-which were, in anyevenl, speculative ’de it "perverse" foritnotto referred tot hepregnancy..s was manifestlyan unten- ableargumentandwas rejected by the Commission. The Code specificaliyrequires the Com­mission to have regard to the "extent" to which the informa­tion has previously appeared. Thiswasnomorethanconimon sense: otherwise, anyreference online would represent automatic justification for a newspaperiopublish otherwise intrusive material.On this occasion, the Com­mission considered that the articleconslitutedaregretiable lapse in editorial judgement at the newspaper- It had no hesitation in upholding the complaint.

V-sign Louis 
is cleared
TELLY watchdogs Ofcom yesterday rejected complaints over the V-sign Louis Walsh flashed at X Factor viewers ŵho booed his act, Jedward.Ofcom received 279 com­plaints about Louis’s gest ure, but ruled that it was "fleeting and unclear"and "w'ould not have upset most people".

Pages

H ER O : Brees with trophy

IF Brad Pitt and Angelina  
Jolie wanted to convince  
the w orld  th a t th e y 're  
not about to sp lit, th ey  
co u ld n 't have p icked  a 
more public place to do it.The megasiar couple looked more like love-struck teenagers than w'arring Hollywood giants as they cheered the New' Orleans Saints to victory intheSuperBow'l.Brad stroked Angelina’s back and nuzzled her neck as they chatted to pals in the stands. And

B y  D anie lle  G u s m a ro lireporters@dailyrecord.co.uk 
as star quarterback Drew' Brees led the Saints to a shock triumph over the Indianapolis Colts, "Brangelina" heldhands and gazed lovinglyinloeach other’s eyes.Rumours have been rife in Hollywood for weeks that Brad. 45, and Angelina, 34, are to separate.But one onlooker at Sunday night's game in Miama said: "Split? It looked more like a date,” Brad and Angelina took in the

game - or at least some withson Maddox, eight.It was the coup first public appearan together since the spli rumours surfaced.BradandAngelinaare to sue a dow'nmarkei Sunday tabloid which . claimed they were  ̂dividing their assets and agreeing custody of their sixchildren.Their lawyers. Schill­ings, said the claims wei "false andintrusive”.
SAINTS STUN COLTS -  PAGE 45 .........J

861

M O D I  0 0 0 3 7 5 5 4

mailto:reporters@dailyrecord.co.uk

